Հայկական գիւղմթերքները եւրոպական
շուկաներից կարող են դուրս մղել
թուրքականներին
Յունւար 13, 2011 01:01
NEWS.am-ի հարցազրոյցը «Սպայկա» ընկերութեան զարգացման ծրագրերի համադասող Կարէն Բաղդասարեանի հետ:
*Պրն. Բաղդասարեան, «Սպայկա»-ն Հայաստանի խոշորագոյն գիւղմթերք արտահանող ընկերութիւնն է։ Որքա՞ն գիւղմթերք էք արտահանել անցած տարում։
***Նախ նշեմ, որ մեզ համար տարին սկսում եւ աւարտւում է յունիսի 1-ին։ Մենք այս պահին ունենք մթերւած ապրանքներ, որ շարունակում ենք արտահանել, ու մինչեւ ապրիլ դեռ կարտահանենք։ Ժամկէտային այս կտրւածքով՝ կարտահանենք 5500 տոննայ, այս պահի դրութեամբ արտահանել ենք 4000 տոննայ։ Հիմնականում արտահանւել է խաղող, կաղամբ (այն հիմա էլ արտահանում ենք), նաեւ լոլիկ, դեղձ եւ փոքր քանակութեամբ ծիրան։ Այս տարի մենք պատրաստ ենք մինչեւ 30 հազ. տոննայ գիւղմթերք արտահանել։
*Հիմնականում դէպի ո՞ր երկրներ են գնում հայկական մրգերն ու բանջարաբոստանային կուլտուրաները։
***95 տոկոսից աւելին գնում է դէպի ԱՊՀ երկրներ, հիմնականում Ռուսաստան եւ Ուկրաինա։ Փորձնական կարգով ծիրանի արտահանում ենք կազմակերպել նաեւ դէպի Գերմանիա եւ Հոլանդիա։ Եւրոպական ուղղութիւններով ծաւալները 2011-ին կմեծանան։
*Եւրոպական շուկան որքանո՞վ հեռանկարային է։
***Եւրոպական շուկայ մտնելու համար միայն որակն ու համապատասխան փաթեթաւորումը բաւական չէ։ Պէտք է հաշւի առնել, թէ ում հետ ենք մտնում մրցակցութեան մէջ։ Օրինակ՝ ռուսական շուկայում մեր հիմնական մրցակիցները եւրոպացիներն են, թուրքերը, որոշ չափով՝ ԱՊՀ-ից ներկրողները։ ԱՊՀ-ում մենք շուկան գրաւեցինք ԱՊՀ մատակարարներից, յետոյ անցանք եւրոպական եւ թուրքական մատակարարներին։ Իսկ Եւրոպայում պէտք է մրցակցենք անմիջապէս եւրոպական եւ թուրքական մատակարարների հետ, որն աւելի դժւար է։ Մենք կարողացանք կատերալագործել եւ փաթեթաւորումը, եւ լոգիստիկան, աւելի որակեալ ապրանք ենք առաջարկում, ու այս տարի արդէն պատրաստ ենք նրանց հետ մրցակցել։
*Իսկ հայկական մրգերից ո՞րն է առաւել հեռանկարային ու մրցունակ այլ շուկաներում։
***Բնականաբար՝ դա ծիրանն է, խաղողի որոշ տեսակներ։ Դեղձը նոյնպէս հեռանկարային է, բայց մասշտաբի առումով մեր բրենդները ծիրանն ու խաղողն են։
*Ասացիք, որ լոլիկ էք արտահանում։ Միեւնոյն ժամանակ մենք Թուրքիայից էժան լոլիկ ենք ներմուծում։ Ինչպէ՞ս է հայկական լոլիկը արտասահմանում մրցակցում թուրքականի հետ։
***Հայաստանը Թուրքիայից ներմուծում է ջերմոցային լոլիկներ։ Մենք արտահանում ենք բացառապէս բաց գրունտի արտադրութեան լոլիկ, ջերմոցային լոլիկը մեզ համար հետաքրքիր չէ, քանի որ ծաւալներ չկան։ Եթէ լոլիկի արտադրութեան տեխնոլոգիաները պահպանւեն՝ բաց գրունտի հայկական լոլիկը արտաքին շուկաներում միանգամայն մրցունակ է։ Ջերմոցային եւ բաց գրունտի լոլիկի գների միջեւ միջազգային շուկայում մօտ 60 տոկոս տարբերութիւն կայ։ Մենք հնարաւորութիւն ունենք բաց գրունտի լոլիկով մրցակցել թուրքական ջերմոցային լոլիկի հետ, սակայն այն պէտք է լաւ տեսակաւորւի։ Ցաւօք՝ մեր ֆերմերները որակեալ արտադրանք չեն տալիս։ Անցեալ տարի մթերեցինք 1000 տոննայից աւելի լոլիկ, որից արտահանման ենթակայ էր 150 տոննան։ Մնացածը նորից յանձնեցինք տեղական մթերողներին։ Ֆերմերները չեն պահպանում ագրոտեխնիկական պայմանները, կոնկրետ լոլիկի մասով՝ դեղամիջոցների ոչ ճիշտ օգտագործում կար։ Այն ստանդարտները, որոնցով աշխատում ենք՝ մերը չեն։ Այդ ստանդարտները թելադրւում են ռիելթորական ցանցերի եւ հիպերմարկէտների կողմից։
*2010 թ. առաջին անգամ Հայաստանից կաղամբ արտահանեցիք։ Այդ շուկան որքանո՞վ է հեռանկարային։
***Շուկան հեռանկարային կլինի, եթէ ֆերմերները կատարելագործեն ագրոտեխնիկան եւ ստանան մրցունակ ինքնարժէքով ապրանք։ Անցեալ տարի Ռուսաստանում երաշտի հետեւանքով մօտ 1 միլիոն տոննայ կաղամբ պակաս արտադրւեց։ Մենք կարողացանք այդտեղ մուտք գործել։ Շուկայում հաստատուն կմնանք, եթէ կաղամբ արտադրող ֆերմերները շարունակեն մեզ հետ համագործակցել։ Նոր տեխնոլոգիաները հնարաւորութիւն են տալիս աւելացնել բերքը՝ իջեցնելով ինքնարժէքը։ Եթէ դա տեղի ունենայ՝ մենք կարող ենք գիւղացիներին հետաքրքիր առաջարկներ կատարել թէ՜ կաղամբի, թէ՜ կարտոֆիլի, թէ՜ այլ բանջարաբոստանային կուլտուրաների հետ կապւած։
*Հայկական խաղողը վրացականի համեմատ աւելի մրցունա՞կ է։
***Վրաստանում սեղանի խաղողը շատ քիչ է, այնտեղ հիմնականում գինու համար նախատեսւած խաղողներ են արտադրում։ Ռուսական շուկայում մենք հիմնականում մրցակցում ենք ուզբեկական, թուրքական, իտալական խաղողների հետ, կամ Ռուսաստանի հարաւային շրջաններում աճեցւող խաղողի հետ։ Այս տարի մօտ 1200 տոննայ խաղող ենք արտահանել, այսինքն՝ յաջողութեամբ մրցակցում ենք։
*Վերին Լարսի բաց կամ փակ լինելը ինչպէ՞ս է անդրադառնում ձեր գործունէության վրայ։
***Վերին Լարսի անցակէտի բացումը մեզ համար կարեւորագոյն նշանակութիւն ունեցաւ։ Փոթի-Նովոռոսիսյկ լաստանաւային փոխադրումը իրականացւում է ամսական 3 անգամ՝ 10 օրը մէկ։ Իսկ այնպիսի կարճ կեանք ունեցող ապրանքների դէպքում, ինչպիսին ծիրանն է, կամ այլ մրգերը, դա նպաստաւոր հանգամանք չէ։ Ծախսի տեսանկիւնից նոյնպէս տարբերութիւն կայ՝ լաստանաւում մէկ բեռնատարի տոմսն արժէ 2000 դոլար։ Այսօր Վերին Լարսի անցակէտը աշխատում է շնորհիւ մեր ընկերութեան կողմից ձեռք բերած յատուկ տեխնիկայի, որն ապահովում է ձմեռային պայմաններում մեքենաների տարանցումը, իսկ ձեան մաքրման աշխատանքները կարգաւորում է վրացական կողմը։ Մեր տեխնիկան օգնում է Հայաստան մտնող բոլոր մեքենաներին։
*Պրն. Բաղդասարեան, «Սպայկա»-ն Հայաստանի խոշորագոյն գիւղմթերք արտահանող ընկերութիւնն է։ Որքա՞ն գիւղմթերք էք արտահանել անցած տարում։
***Նախ նշեմ, որ մեզ համար տարին սկսում եւ աւարտւում է յունիսի 1-ին։ Մենք այս պահին ունենք մթերւած ապրանքներ, որ շարունակում ենք արտահանել, ու մինչեւ ապրիլ դեռ կարտահանենք։ Ժամկէտային այս կտրւածքով՝ կարտահանենք 5500 տոննայ, այս պահի դրութեամբ արտահանել ենք 4000 տոննայ։ Հիմնականում արտահանւել է խաղող, կաղամբ (այն հիմա էլ արտահանում ենք), նաեւ լոլիկ, դեղձ եւ փոքր քանակութեամբ ծիրան։ Այս տարի մենք պատրաստ ենք մինչեւ 30 հազ. տոննայ գիւղմթերք արտահանել։
*Հիմնականում դէպի ո՞ր երկրներ են գնում հայկական մրգերն ու բանջարաբոստանային կուլտուրաները։
***95 տոկոսից աւելին գնում է դէպի ԱՊՀ երկրներ, հիմնականում Ռուսաստան եւ Ուկրաինա։ Փորձնական կարգով ծիրանի արտահանում ենք կազմակերպել նաեւ դէպի Գերմանիա եւ Հոլանդիա։ Եւրոպական ուղղութիւններով ծաւալները 2011-ին կմեծանան։
*Եւրոպական շուկան որքանո՞վ հեռանկարային է։
***Եւրոպական շուկայ մտնելու համար միայն որակն ու համապատասխան փաթեթաւորումը բաւական չէ։ Պէտք է հաշւի առնել, թէ ում հետ ենք մտնում մրցակցութեան մէջ։ Օրինակ՝ ռուսական շուկայում մեր հիմնական մրցակիցները եւրոպացիներն են, թուրքերը, որոշ չափով՝ ԱՊՀ-ից ներկրողները։ ԱՊՀ-ում մենք շուկան գրաւեցինք ԱՊՀ մատակարարներից, յետոյ անցանք եւրոպական եւ թուրքական մատակարարներին։ Իսկ Եւրոպայում պէտք է մրցակցենք անմիջապէս եւրոպական եւ թուրքական մատակարարների հետ, որն աւելի դժւար է։ Մենք կարողացանք կատերալագործել եւ փաթեթաւորումը, եւ լոգիստիկան, աւելի որակեալ ապրանք ենք առաջարկում, ու այս տարի արդէն պատրաստ ենք նրանց հետ մրցակցել։
*Իսկ հայկական մրգերից ո՞րն է առաւել հեռանկարային ու մրցունակ այլ շուկաներում։
***Բնականաբար՝ դա ծիրանն է, խաղողի որոշ տեսակներ։ Դեղձը նոյնպէս հեռանկարային է, բայց մասշտաբի առումով մեր բրենդները ծիրանն ու խաղողն են։
*Ասացիք, որ լոլիկ էք արտահանում։ Միեւնոյն ժամանակ մենք Թուրքիայից էժան լոլիկ ենք ներմուծում։ Ինչպէ՞ս է հայկական լոլիկը արտասահմանում մրցակցում թուրքականի հետ։
***Հայաստանը Թուրքիայից ներմուծում է ջերմոցային լոլիկներ։ Մենք արտահանում ենք բացառապէս բաց գրունտի արտադրութեան լոլիկ, ջերմոցային լոլիկը մեզ համար հետաքրքիր չէ, քանի որ ծաւալներ չկան։ Եթէ լոլիկի արտադրութեան տեխնոլոգիաները պահպանւեն՝ բաց գրունտի հայկական լոլիկը արտաքին շուկաներում միանգամայն մրցունակ է։ Ջերմոցային եւ բաց գրունտի լոլիկի գների միջեւ միջազգային շուկայում մօտ 60 տոկոս տարբերութիւն կայ։ Մենք հնարաւորութիւն ունենք բաց գրունտի լոլիկով մրցակցել թուրքական ջերմոցային լոլիկի հետ, սակայն այն պէտք է լաւ տեսակաւորւի։ Ցաւօք՝ մեր ֆերմերները որակեալ արտադրանք չեն տալիս։ Անցեալ տարի մթերեցինք 1000 տոննայից աւելի լոլիկ, որից արտահանման ենթակայ էր 150 տոննան։ Մնացածը նորից յանձնեցինք տեղական մթերողներին։ Ֆերմերները չեն պահպանում ագրոտեխնիկական պայմանները, կոնկրետ լոլիկի մասով՝ դեղամիջոցների ոչ ճիշտ օգտագործում կար։ Այն ստանդարտները, որոնցով աշխատում ենք՝ մերը չեն։ Այդ ստանդարտները թելադրւում են ռիելթորական ցանցերի եւ հիպերմարկէտների կողմից։
*2010 թ. առաջին անգամ Հայաստանից կաղամբ արտահանեցիք։ Այդ շուկան որքանո՞վ է հեռանկարային։
***Շուկան հեռանկարային կլինի, եթէ ֆերմերները կատարելագործեն ագրոտեխնիկան եւ ստանան մրցունակ ինքնարժէքով ապրանք։ Անցեալ տարի Ռուսաստանում երաշտի հետեւանքով մօտ 1 միլիոն տոննայ կաղամբ պակաս արտադրւեց։ Մենք կարողացանք այդտեղ մուտք գործել։ Շուկայում հաստատուն կմնանք, եթէ կաղամբ արտադրող ֆերմերները շարունակեն մեզ հետ համագործակցել։ Նոր տեխնոլոգիաները հնարաւորութիւն են տալիս աւելացնել բերքը՝ իջեցնելով ինքնարժէքը։ Եթէ դա տեղի ունենայ՝ մենք կարող ենք գիւղացիներին հետաքրքիր առաջարկներ կատարել թէ՜ կաղամբի, թէ՜ կարտոֆիլի, թէ՜ այլ բանջարաբոստանային կուլտուրաների հետ կապւած։
*Հայկական խաղողը վրացականի համեմատ աւելի մրցունա՞կ է։
***Վրաստանում սեղանի խաղողը շատ քիչ է, այնտեղ հիմնականում գինու համար նախատեսւած խաղողներ են արտադրում։ Ռուսական շուկայում մենք հիմնականում մրցակցում ենք ուզբեկական, թուրքական, իտալական խաղողների հետ, կամ Ռուսաստանի հարաւային շրջաններում աճեցւող խաղողի հետ։ Այս տարի մօտ 1200 տոննայ խաղող ենք արտահանել, այսինքն՝ յաջողութեամբ մրցակցում ենք։
*Վերին Լարսի բաց կամ փակ լինելը ինչպէ՞ս է անդրադառնում ձեր գործունէության վրայ։
***Վերին Լարսի անցակէտի բացումը մեզ համար կարեւորագոյն նշանակութիւն ունեցաւ։ Փոթի-Նովոռոսիսյկ լաստանաւային փոխադրումը իրականացւում է ամսական 3 անգամ՝ 10 օրը մէկ։ Իսկ այնպիսի կարճ կեանք ունեցող ապրանքների դէպքում, ինչպիսին ծիրանն է, կամ այլ մրգերը, դա նպաստաւոր հանգամանք չէ։ Ծախսի տեսանկիւնից նոյնպէս տարբերութիւն կայ՝ լաստանաւում մէկ բեռնատարի տոմսն արժէ 2000 դոլար։ Այսօր Վերին Լարսի անցակէտը աշխատում է շնորհիւ մեր ընկերութեան կողմից ձեռք բերած յատուկ տեխնիկայի, որն ապահովում է ձմեռային պայմաններում մեքենաների տարանցումը, իսկ ձեան մաքրման աշխատանքները կարգաւորում է վրացական կողմը։ Մեր տեխնիկան օգնում է Հայաստան մտնող բոլոր մեքենաներին։
Զրուցեց՝ Սամւէլ Աւագեանը
Լուրեր Հայաստանից - NEWS.am
0 Պատգամ:
Post a Comment